INSPIRASJON TRENING MAT TIPS SHOPPING HVERDAG

SHINE BRIGHTER

 

 

SATURDAY.

 God formiddag! I dag står trening og kos med venner på planen! Ellers går lørdagen til å slappe av MAX. Har allerede vært ute en tur, men med snøværet ute, frister det istedet å være inne i dag :-)

Bilde hentet fra weheartit.com

 

Ønsker dere en fin lørdag!


SO, YOU'D REALLY RATHER HAVE A BAG OF CHIPS THAN LOOK LIKE THIS?

 

Bilde hentet fra victoriassecret.com

 

THANK GOD IT'S FRIDAY.


I dag startet jeg dagen med en kjapp frokost før jeg dro ned på SATS for ukens 3. treningsøkt. Denne uken må jeg si motivasjonen har svingt opp og ned. Jeg er veldig motivert til å trene for å oppnå målene mine, men samtidig klarer jeg ikke å presse meg hardt nok på egenhånd.. Vurderer derfor å forlate SATS, for heller å binde meg på ELIXIA slik at jeg kan trene med en venninne. Det er SÅ mye bedre å ha en treningspartner, for på den måten kan man sette opp treningsavtaler og man kan pushe hverandre skikkelig! Er ellers veldig fornøyd med SATS, men får se hva jeg gjør! Hvilke erfaringer har dere med ELIXIA?

TODAY'S EXCUSES ARE TOMORROWS REGRETS.


Bilde hentet fra tumblr.com


SHAPE UP

 

 

Hei igjen! Nå har jeg kommet hjem fra skolen, og tenkte å fullføre litt trening hjemme i stua. Tenkte også å tipse dere om appen "ShapeUp", som jeg har begynt å bruke. ShapeUp er en gratis mat- og treningsdagbok, som gjør at du kan få bedre kontroll over egne kost- og matvaner. Den er lett å bruke, oversiktlig, og ikke minst motiverende! Du kan scanne inn matvarene etterhvert som du spiser gjennom dagen, og du kan dermed se om du får i deg tilstrekkelig med kalorier i løpet av en dag i forhold til din ønskede vekt. I det siste har jeg innsett at jeg får i meg alt for lite kalorier i løpet av en dag, og særlig viktig er det å få i seg nok samtidig som at man trener. Jeg har aldri telt kalorier før, men nå vil jeg bli litt mer nøye med å få i meg det jeg behøver. Jeg ønsker forøvrig ikke å gå ned i vekt, men jeg vil istedet gå opp rundt 2 kg. Har dere prøvd appen?


THURSDAY.

 

God morgen! Skulle aller helst krøpet tilbake til sengen for å sove én time til, men jeg må komme meg på skolen.. Laget både smoothie og havregrynspannekaker i går kveld, slik at jeg slipper å stresse med det nå på morgenen :-)

 


Bilde hentet fra victoriassecret.com

 

Ha en fin torsdag!

THE SEXIEST WORKOUT EVER: BUTT

 Ready to get your sexiest butt ever? Det er ihvertfall jeg! Før sommeren skal den både formes og løftes! ÅH, som jeg gleder meg til sommeren og til å sprade FORNØYD rundt i bikini!!!

 

 

 

 

A YEAR FROM NOW YOU'LL WISH YOU HAD STARTED TODAY.

 


Bilde hentet fra weheartit.com

 

WEDNESDAY.

 

God morgen! I dag startet dagen med havregrynspannekaker med friske bringebær og kakao. Resten av dagen vil gå til skolearbeid, klesvask, vasking av leilighet og hjemmetrening. Har egentlig treningsfri i dag, men kan jo trene litt hjemme istedet!

 

Bilde hentet fra victoriassecret.com

Ha en fin onsdag!


90210.

Nå om dagen er jeg på mitt beste, og det føles SÅ godt! Jeg føler jeg har kommet i en god rutine når det gjelder matvaner, og jeg er motivert for å få kroppen i form til tusen! Jeg har hatt treningsstopp helt siden juni(!), og det har jeg merket veldig godt på kroppen. Små forandringer i hverdagen utgjør helt klart en stor forskjell. Jeg har allerede blitt flink til å spise flere måltider om dagen, drikke mer vann, spise mer frukt og grønnsaker, og målet videre er å lære mer om trening. Akkurat trening føler jeg meg helt grønn på, men har virkelig troen på at 2013 blir mitt år, haha.

 

Jeg har ventet leeeeeeeenge, og nå har endelig 90210 begynt igjen! Lykke ♥. Samtidig skal jeg gjøre litt mage- og rumpeøvelser! Flink? JA.

 

GORGEOUS!

Bilde lånt fra weheartit.com


EXCUSES ARE FOR PEOPLE WHO DON'T WANT IT BAD ENOUGH.

 

Bilde lånt fra victoriassecret.com


TIRSDAG.

 

Må si det var tungt å stå opp i dag, men jeg kom meg avgårde til trening kl 0830, og er nå ferdig med ukens 2. treningsøkt! Men satan, så kaldt det var ute! Nå må jeg hive i meg litt mat før jeg må springe avgårde til skolen! Lagde dette i går:

 


Eple og kiwi med vaniljekesam og kanel.

 

Ha en fin dag!

 

IF YOUR DREAMS DON'T SCARE YOU, THEY AREN'T BIG ENOUGH.

 

Bilde lånt fra tumblr.com

 

WHEN YOU'RE STRUGGLING: IMAGINE YOUR DREAM BODY.

 

Bilde lånt fra tumblr.com

 


SUNDAY FUNDAY.

 

God søndag! Har dere hatt en fin helg? Helgen har vært veldig bra sammen med gode venner, og planen i dag er egentlig bare å slappe av, lage god mat og kose meg hjemme før en ny uke begynner. Den siste uken har jeg hatt veldig dårlig samvittighet ovenfor meg selv, i og med at jeg ikke har fått trent i det hele tatt! Forkjølelsen er enda ikke borte, men jeg føler meg veldig klar til å begynne og trene for allvor i morgen. Er det bare jeg som er stressa for sommerenkroppen allerede? Føler jeg har kommet veldig sent i gang, og har nesten angst for å ikke klare dette, haha.. Det føles i hvertfall som at sommeren er på vei i rekordfart! Uææh.

 

Bilde lånt fra victoriassecret.com

 

STRIVE FOR PROGRESS, NOT PERFECTION.

 

Bilde lånt fra weheartit.com

 


SATURDAY.

God morgen!

Deilig å sove lenge og våkne helt av seg selv i dag! Nå har jeg dusjet og spist frokost, og tenkte å dra ned til sentrum sammen med kjæresten for å se om jeg kan finne meg litt nytt treningstøy. Kan ikke huske sist jeg kjøpte treningsklær, så da vil vel motivasjonen stige litt ekstra denne uken! Laget meg også dette i går som lørdagsmums, NAM:

 

Vaniljekesam, banan og valnøtter.

 

Ha en fin lørdag!

 

THE DIFFERENCE BETWEEN "TRY" & "TRIUMPH" IS A LITTLE UMPH.

 

Bilde lånt fra victoriassecret.com


THE BEST WAY TO PREDICT THE FUTURE IS TO CREATE IT.

 

Bilde lånt fra tumblr.com

 


MAKE YOUR HATERS JEALOUS

Bilde lånt fra weheartit.com



16.01.13

 

God morgen! Klarte å oversove meg til kl 10 i dag! Har nå dusjet og skal lage meg en god frokost. Tenkte å trene både mage og rumpe her hjemme i dag, og jeg holder fortsatt også på med challengen. Litt vanskelig å huske på å gjøre 30 air-squats før hvert måltid, men jeg får det gjort ihvertfall! I går hadde jeg glemt et sett, så da tok jeg det like godt når jeg stod i dusjen, haha. (Har heldigvis stor nok dusj til det!)

Bilde lånt fra weheartit.com

 

Håper dere får en fin dag!


SMALL CHANGES CAN MAKE A BIG DIFFERENCE.

 

I det siste halvåret har jeg prøvd å endre både matvaner og andre hverdagsvaner. Å lykkes med en livsstilsendring er utfordrende og det krever en viss innsatsvilje av deg selv. Jeg prøvde selv å endre alt på en gang, og det er bare å innse at det ikke går an. Drastiske endringer fører til større sjanse for at man mislykkes. Når man skal legge om sin egen livsstil og for å lykkes bedre med endringene, bør man derfor aller helst unngå drastiske endringer og heller fokusere på ett mål eller endring av gangen. I starten følte jeg at det var veldig mye å tenke på og sette seg inn i, både når det gjaldt trening og kosthold, men jeg har nå lagt til små forandringer i hverdagen slik som å spise mer grønt til maten, spise flere (men små) måltider om dagen, erstatte saft med vann til maten, komme meg mer ut i frisk luft osv. Noen små endringer hver dag, kan gi store endringer på sikt! Endringene har nå blitt rutine og hverdagsvane, og for å lykkes med endringer er det også veldig viktig at du trives med endringene. Hvis ikke - så er sjansen stor for at du gir opp. Tips: Heng opp post-it-lapper på kjøleskapet, speilet osv som vil minne deg på den nye vanen du har lagt til.

 

Ved kostholdsendring er et annet tips å skrive ned alle måltider og alt som spises i løpet av f.eks. 4 dager, slik at du vil få en oversikt over hvilke kostholdsvaner du allerede har, og du kan se hvilke næringsstoffer du får for lite eller nok av. Dermed kan du nå begynne å se hva som bør endres i kostholdet videre. For meg er det veldig viktig å fortsette og beholde matgleden selv om man går inn for en sunn livsstil. Det er faktisk lov å kose seg, men ikke hele tiden. Sett f.eks. av én dag i uken, der du kan spise akkurat det du vil. På denne måten vil det bli enklere å holde seg til målene, og du behøver ikke gi opp søtsuget helt.

 




Helt til slutt er det også veldig viktig at du er snill mot deg selv. Selv om du har et svakt øyeblikk og ikke klarer å motstå en fristelse en dag, eller hopper over en treningsøkt - ikke gi opp av den grunn! Små feiltrinn som dette er både greit og normalt hvis du bare beslutter deg for å fortsette mot målene du har satt deg! På tide å ta kontroll over hverdagen! Ikke la den ta kontroll over deg selv.

 

Har du tilført noen små livsstilsendringer i hverdagen?

CANDICE SWANEPOEL

 

Herreguud, bare se på Candice. Så himla perfekt! Want that body!

 



Bilde lånt fra weheartit.com

 

EARLYBIRD.

 

God morgen! Har akkurat fått i meg frokost, og er klar til å starte dagen. Den beste måten å starte en dag på er helt klart når man står opp tidlig og får i seg en god frokost. Feriemoduset sitter fortsatt igjen, og jeg MÅ virkelig begynne å legge meg til faste tider, slik at jeg kan stå opp tidlig for å få mest mulig ut av dagene. Treningsmotivasjonen er fortsatt på plass, men det hjelper jo lite når kroppen ikke henger med i det hele tatt. Det er så fryktelig kjedelig å bli stoppet av en forkjølelse, nå som jeg faktisk har kommet godt i gang med treningen. Imens får jeg fortsette å holde motivasjonen vedlike:-)

 

Dagens frokost: Yoghurt med havregryn, skogsbær-smoothie og kiwi.

 

 

YOU'LL NEVER REGRET A WORKOUT, BUT YOU'LL ALWAYS REGRET SKIPPING ONE.

 


Bilde lånt fra weheartit.com

 


CHALLENGE.

 

Jeg velger å starte mandagen med en squat-challenge! Den går altså ut på å ta 30 air squats før hvert måltid i to uker fremover. Dette skal jeg klare!

 

 

For utførelse kan du se her: 

 

Tar du utfordringen? :-)

 

MONDAY.

 

Hei og hopp! Det beste med mandager er at det er begynnelsen på en ny uke og nye sjanser. Jeg var så heldig å få starte uken med å sove lenge, men det ser ikke ut til at forkjølelsen gir seg med det første. BAH.. Får gjøre det beste ut av det og ta noen treningsøvelser her hjemme i stedet, og jeg tenkte også å utfordre meg selv med en challenge på bloggen i dag som jeg SKAL klare å gjennomføre for de neste to ukene! Titt gjerne innom senere i dag for å utfordre deg selv også :-)

 

Bilde lånt fra weheartit.com

 

 

THIS IS A FIGHT YOU CAN WIN.

 

Bilde lånt fra weheartit.com

 


 

MAKE IT HAPPEN.

 

 God formiddag! Helgen startet dårlig med en kraftig forkjølelse, slik at gårsdagens treningsøkt ble dessverre satt på vent. Ellers har jeg hatt en fin helg med både venner og kjæreste! I morgen er det ny uke, og jeg er veldig motivert til å fortsette treningen allerede i morgen. Målene for uken er å planlegge dagene, sette opp 4-5 treningsøkter, spise sunt og smile og tenke positive tanker:-) 

 

Bilde lånt fra weheartit.com

 

Har dere noen mål for denne uken? 


ARE YOUR EXCUSES MORE IMPORTANT THAN YOUR DREAMS?

 

Bilde lånt fra hm.com

 


11.01.13

 

Det er endelig fredag, og første treningsuke for i år er snart over! Uken startet jeg pent med løping, men i dag kjennes kroppen helt knekt etter gårsdagens treningsøkt av ben. Derfor lar jeg kroppen få hvile i dag, og tar ukens siste treningsøkt i morgen. Ellers er jeg er veldig fornøyd med ukens treningsinnsats og gleder meg til å fortsette utover. Motivasjonen er i hvert fall på topp akkurat nå! I dag startet jeg morgenen med smoothie, müsli og en varm dusj, så nå skal jeg sette igang med litt skolearbeid.

 

Bilde lånt fra weheartit.com




IMPROVEMENT BEGINS WITH "I".

 

 

 

APP: NIKE TRAINING CLUB.

 

Tenkte å tipse om Nike Training Club som er en gratis treningsapp og som er en av mine favoritter.




Med Nike Training Club får du mer enn 85 spesialtilpassede treningsøkter til deg som er nybegynner, viderekommen eller for et avansert treningsprogram. Du kan derfor velge en trening som passer dine mål, og du får deltaljerte instruksjonsvideoer om hvordan hver av øvelsene utføres. Etter hvert som du utfører treningsprogrammene, oppnår du belønninger som f.eks. treningsprogram fra Rihannas personlige trener, oppskrifter osv. På denne måten blir i hvertfall jeg motivert! Du kan også legge til din egen musikk å trene til. Jeg synes appen er veldig bra å bruke til de gangene jeg ikke orker å dra på treningssenteret. Du kan selv velge om det skal være treningsopplegg med eller uten vekter, og på denne måten er appen veldig bra til hjemmetrening!



Legg gjerne igjen en kommentar om du har andre treningsapper å tipse om:-)

 

BREAKFAST.

 

Frokost er dagens første og viktigste måltid, så det er derfor svært viktig at du ikke hopper over frokosten. Kroppens forbrenning settes igang når fordøyelsessystemet tilføres næring, og det er viktig at du får i deg nok energi og næringsstoffer slik at du blir mer opplagt ut over dagen!

 

Bilde lånt fra weheartit.com

 

Nå har jeg akkuratt spist frokost, tatt på meg treningsklær og skal straks dra på trening! I dag blir det trening av ben og rumpe. Et lite tips er å ta på seg treningsklær med én gang du står opp, slik at både hode og kropp blir mer forberedt på at du SKAL trene.

Har dere noen sunne frokosttips?

I FEEL PRETTIEST WHEN I SWEAT.

 

Bilde lånt fra weheartit.com


GOD MORGEN.

 

I dag startet jeg dagen med en tur på tredemølla, og jeg må si det kjennes utrolig deilig å starte dagen tidlig med en treningsøkt, selv om det var fryktelig tungt å dra meg selv opp av sengen og på treningssenteret i dag. Likevel var det verdt det, og det skal jeg fortsette med fremover! Etter treningen ble det blåbær- og banansmoothie med müsli. Fin start på dagen :-)

 

 Bilde lånt fra weheartit.com

SKINNY IS NOT SEXY. HEALTH IS.

 

 

 

NO EXCUSES.

 

 

PLAY IT LOUD.

 

Av trening er jeg veldig glad i å løpe, og da er jeg særlig avhengig av å ha musikk på øret når jeg løper. Her er ukens låter som får treningsmotivasjonen min i fart!

 

 



Andre musikkforslag? :-)

Les mer i arkivet » Januar 2013
hits